Pressemeddelelse: Aarhus-iværksættere mindsker ressourcespild og sørger for dine tilbud

Virksomheden Trade Technology holder til i Højbjerg. De er bagmændene til den teknologi, der sørger for, at du kan få helt særlige tilbud, eksempelvis ja-tak tilbud. Markedspladsen opdateres nu, så den bliver mere effektiv og får større gennemslagskraft.

Intet er perfekt i første omgang, derfor tog det også stifterne af virksomheden, Michael Svendsen og Mike Borregaard, et par år før deres portal blev en succes. Det var et langt sejt træk at komme dertil, hvor vi er nu. De vidste, at de havde skabt noget særligt, især da ja-tak tilbud blev allemandseje og madspild kom på alles læber, derfor holdt de fast. Det viste sig at være den helt rigtige beslutning, da platformen begyndte at vokse. Det blev dog endeligt cementeret, da Coops hovedorganisation ville have en platform for sig selv.

En simpel opskrift, med en avanceret bagside, viser sig at kunne gøre meget. Når en producent har en vare, de ikke kan få solgt, fordi den er til overs eller ikke længere relevant, kan den sælges gennem portalen til nedsat pris. På den måde skal leverandørerne ikke unødvendigt skille sig af med varer, det mindsker spild og sparer på klodens ressourcer. Butikkerne i hele landet får varer til gode priser, der gavner dem og dig som forbruger. Det er det, vi kalder en win-win-win.