Generelle spørgsmål

Hvad er Spotmarkets åbningstid?

Markedspladsen er åben 24/7 – 365 dage.

Vores kundeservice er åbent i følgende tidsrum:

Mandag til torsdag: 08:00 – 16:00

Fredag: 08:00 – 15:30

Hvad koster Spotmarket?

Som Coop-butik er det gratis at benytte Spotmarket. Du betaler således kun for de varer du køber.

Som leverandør er det gratis at benytte Spotmarket, hvis dine partier ikke bliver solgt. Når du har solgt et parti, opkræver Spotmarket et salgssalær på 3,95 % af værdien af den gennemførte handel.

Hvor længe ligger varerne på portalen?

Varerne ligger på portalen indtil de er solgt eller op til 6 uger.

En annonce kan nemt og hurtigt genaktiveres efter de 6 uger. Vi anbefaler at prisen revurderes, hvis der ingen aktivitet har været i løbet af de 6 uger.

Hvem kan købe på Spotmarket?

Alle Coop-butikker har mulighed for at handle på Spotmarket. Den enkelte butik, som ønsker at handle på Spotmarket, opretter blot en bruger, bliver godkendt og får derefter adgang.

Hvilke priser oplyses på Spotmarket?

Produkterne er frit leveret til dansk adresse, inkl. afgifter og moms.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode? Eller glemt min adganskode?
  1. Log ind med din nuværende adgangskode og tryk herefter på det orange ikon i toppen af højre hjørne.
  2. Vælg ”Ændre adgangskode” og tast din ønskede adgangskode ind.
  3. Tryk herefter ”Gem ændringer”.

Har du glemt din adgangskode, kan du bede om en ny ved login-knappen på forsiden, hvor du skal trykke ”Glemt kodeord”. Herefter modtager du et link på din mail, hvor du skal følge guiden for at oprette en ny adgangskode.

Har du brug for hjælp, kan du altid kontakte kundeservice på mail: info@spotmarket.dk eller tlf.: 70 284 284 i åbningstiden.

Hvordan ændrer jeg mine valg af notifikationer?

Gå til topbaren og vælg ”Notifikationer”.

  • Ønsker du ikke at modtage nogle tilbud overhovedet, vælg da ”Nej” i første boks.
  • Ønsker du at modtage notifikationer, kan du vælge om du vil modtage alt eller blot bestemte kategorier.

Ydermere kan du vælge at notifikationer skal sendes på et bestemt tidspunkt, f.eks. hver tirsdag og torsdag kl. 12.30. Dette kan tilpasses efter egne ønsker og behov.

Hvordan ændrer jeg mine profiloplysninger?
  1. Tryk på det orange ikon i toppen af højre hjørne.
  2. Vælg punktet, hvor dit navn står skrevet.
  3. Redigér oplysninger.

Det er også muligt at tilføje en ekstra leveringsadresse eller en ny faktureringsmail.

Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?
  1. Login på Spotmarket.dk.
  2. Gå ned til bunden af siden.
  3. Navigér ned mod højre hjørne.
  4. Indtast din e-mailadresse.

Du modtager nu fremadrettet vores nyhedsbrev.

Hvor finder jeg handelsbetingelserne?

Handelsbetingelserne findes i toppen og bunden af siden. Du kan også tilgå dem hurtigt her

Leverandør

Hvordan fungerer levering?

Det er leverandørens ansvar og omkostning at levere den bestilte vare inden for den annoncerede leveringstid. Transportomkostninger er indregnet i den oplyste pris.

Hvordan finder jeg et gammelt fakturagrundlag?

Gå til topbaren og vælg ”Mine salg” – Alle gennemførte salgsordrer kan downloades i PDF-format.

Hvordan opretter jeg en annonce på Spotmarket?

Efter login vælges boksen ”Opret annonce” i venstre side.

Herefter skal du blot udfylde de påkrævede felter. Vi anbefaler altid at vedlægge et pænt og tydeligt billede af produktet, en skarp pris og en velformuleret produkttekst.

Sælger du din vare enten i stk., kolli eller paller, har du mulighed for at oprette merkøbsrabatter.

F.eks. 1 palle, hvor hver enhed koster 10 kroner og 2 paller, hvor hver enhed koster 8 kroner.

Hvordan genaktiverer jeg en annonce?

Har du brug for at genaktivere en gammel annonce, så skal du trykke på ”Mine udgåede produkter” i topmenuen. Herefter kan du aktivere annoncen igen.

Har du brug for at rette annoncens oplysninger til, så skal du aktivere annoncen, og herefter kan du vælge at redigere den – afslut med at aktivere annoncen igen, så dine ændringer gemmes.

Butik

Kan jeg forhandle om prisen?

Ja, vi har en modbudsfunktion, hvor du kan sende et bud afsted til leverandøren. Derefter har leverandøren mulighed for at acceptere, modbyde eller afvise buddet. Sådan kan Coop-butikken og leverandøren fortsætte frem og tilbage, indtil de finder fælles fodslag.

Hvordan køber jeg et parti på Spotmarket?
  1. Find den vare du ønsker at købe, tilføj antal stk., kolli, paller eller hele partiet til din kurv.
  2. Når du har fundet alt det du ønsker at købe, gå til kurven og tryk ”Bestil”.
  3. Herefter sendes bestillingen igennem og du modtager straks en bekræftelse på købet.
  4. Leverandøren leverer direkte til dig, til den pris du handlede til.
  5. Leverandøren fakturerer dig direkte.
Hvordan betaler jeg for min vare?

Coop Spotmarket er blot formidler af tilbuddet og det er derfor leverandøren, der sender en faktura, som Coop-butikken betaler. Coop-butikken og leverandøren handler altså direkte med hinanden.

Hvordan finder jeg et gammelt fakturagrundlag?

Gå til topbaren og vælg ”Mine ordrer” – Alle gennemførte købsordrer kan downloades i PDF-format.